museum-digitaldeutschland

Close

Search museums

Close

Search collections

Hellweg-Museum Unna Postkarten [91/252]

Postkarte

Postkarte ( CC BY-NC-SA)
Provenance/Rights: (CC BY-NC-SA)

Description

Unvollständig beschriebene, frankiert, aber nicht gelaufene Postkarte mit fotografischer Ansicht des Café Neff in Massen. Verlag: Atelier Hansa, Dortmund. Querformat, s/w-Fotografie.

Auf der Rückseite Postkartenvordruck mit Text- und Adressfeld, beschrieben mit Bleistift. 5 Pfennig-Briefmarke "DEUTSCHES REICH" (grün, Motiv: Adler). Ungestempelt. Adressiert: "Familie Willy Muth, Herringen, bei Hamm i/W" Text: "Liebe Frieda"

Material/Technique

gedruckt & handgeschrieben & geklebt

Measurements

H 8,8 cm; B 13,7 cm

Created ...
... Who:
... When
... Where
Received ...
... When
... Where
Sent ...
... When
... Where

Relation to places

Created
Dortmund
7.465278148651151.513889312744db_images_gestaltung/generalsvg/Event-1.svg0.061
Received
Herringen (Hamm)
7.742040157318151.651798248291db_images_gestaltung/generalsvg/Event-11.svg0.0611
Sent
Unna-Massen
7.652664184570351.536087036133db_images_gestaltung/generalsvg/Event-13.svg0.0613
[Relationship to location]
Café Neff
7.648052215576251.538520812988db_images_gestaltung/generalsvg/Event-22.svg0.0622
Map
Created Created
1925
Received Received
1925
Sent Sent
1925
1924 1927

Object from: Hellweg-Museum Unna

Das 1928 gegründete Hellweg-Museum Unna ist seit 1936 in der für Graf Engelbert III. von der Mark erbauten Stadtburg untergebracht. Schwerpunkte ...

Contact the institution

[Last update: 2019/08/08]

Usage and citation

Cite this page
The textual information presented here is free for non-commercial usage if the source is named. (Creative Commons Lizenz 3.0, by-nc-sa) Please name as source not only the internet representation but also the name of the museum.
Rights for the images are shown below the large images (which are accessible by clicking on the smaller images). If nothing different is mentioned there the same regulation as for textual information applies.
Any commercial usage of text or image demands communication with the museum.